fredag 4 november 2016

Mediakändis

En torsdagskväll i november dyker nya numret av Föräldrakraft ner i brevlådan. Tidningen som typ är smått bibel för många funkisföräldrar. Jag försöker ivrigt visa Pussegullan att hon faktiskt har fått en liten bild av sig själv på framsidan! Pekar och säger "men titta då, vem är det då??". Gullan slänger förstrött en blick åt mitt håll där jag viftar med mina rykande färska tidningssidor. Sen sträcker hon sig efter ett påkostat reklamblad från Audi och börjar bläddra bland dyra modeller. Tecknar bil. Hmmm. Inte för att jag hade väntat mig att hon skulle ta på sig en viktig min och nicka gillande medan hon säger; "ja du förstår mamma, jag är kind of a big deal nuförtiden". Men lite uppspelt kunde man ju tänka att hon blir? Men jag är uppspelt för henne med! Bläddrar och tycker att artikeln är jättefin. Vill vara Anna Pella som skrivit den. Vill gå ut på gatan och visa slumpartade människor som passerar. Minns dagen då vi blev intervjuade, tiden har gått och det var ett tag sen. Men vilket strålande humör Gullan var på. Hur hon ville busa med personalen, kakorna och mormor. Jag ler lite tårögd, för artikeln påminner mig om den dagen, kastar mig tillbaka. Den dagen som var så bra, så bra. Om man nu ska bortse från att jag är extremt partisk i frågan, så är artikeln också suverän, har du möjlighet, läs den!

Gullan. I en tidning nära dig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar