onsdag 13 mars 2013

Insikt

Vänner är som gamla tofflor. De sitter som de ska och där de ska. Skaver inte någonstans. Är precis lagom bekanta, intrampade och välkända. De vet när det är läge att tassa fram och var det bäst ska stampas. De värmer gott i vinterkylan och utan dem känner du dig lite naken och kall. De är som de är, utan att försöka vara något annat, de försöker inte vara nya eller flashiga, dyra eller exklusiva. De bara är. Och de finns där när du behöver dem. Trygga. Invanda utan att någonsin bli tråkiga för det. Värdefulla.
Man vill aldrig någonsin byta ut dem. Man är rädd om dem, så de ska räcka riktigt länge. Jag gillar gamla tofflor. Och jag gillar gamla vänner. Som fyller på mina energireserver, trots sömnbristen svävar jag hemåt i natten. Med stjärnor på min himmel, kramar i min famn och ett stort leende mitt i det trötta ansiktet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar