söndag 17 maj 2015

Slå ihjäl en pensionär och ett par timmar i en affär

För att fira att halsflussen äntligen släppt sitt vedervärdiga grepp om min kropp och hals åker vi till en affär för att slå ihjäl ett par timmar i söndagens ösregn. Gullan spatserar nöjt omkring och tittar gärna på allt från hästfoder till insektsholkar. Assistent M och Gullanmormor är också med och tittar på konstgödsel och arbetshandskar. Själv går jag mest och njuter av att min stackars kropp orkar stå i upprätt läge. Skakiga ben, men jag står. Måtte nu eländet vara över för denna gång.

Gullanmormor känner sig helt klubbad men pensionärer måste veta sin plats.
(Klubban kostar 99 kr och inhandlades på stubberten för framtida familjeråd i stugan.)


Nu när jag kan svälja igen kan man tycka att jag ändå får unna mig delikatess-varianten till middag?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar