torsdag 11 april 2013

Assistent på ingång

Äntligen så fungerade planeringen och logistiken. Orken och energin räckte till. Det var dags för assistent L att på allvar träda in i våra liv. Första arbetspasset med Pussegullan. Jag har känt mig lite nervös under dagen och tankar har kommit och gått. Hur kommer det kännas att ha en främmande person hemma hos sig? Hur ska jag kunna förklara precis allting runt Gullan för henne? Och vad ska jag då göra den tiden då assistenten har hand om henne? Det tar kraft. Att lära känna och lära upp en främmande människa och man vill så väldigt mycket. Man vill ha en bra start. Man vill att Pussegullan accepterar, och ännu hellre, tokgillar assistent L. När hon kommer erkänner hon att även hon känt av ett par nervösa fjärilar. Vi är nybörjare allihop. Så vi kör det vardagliga racet, jag pratar så munnen blir alldeles torr. Assistent L lyssnar och frågar. Tar sig tid med Gullan. Gullan verkar positiv om än något förvånad att personen ifråga går med överallt, tom in på toaletten. Det går faktiskt ganska bra. Men efter fyra timmar är jag riktigt slut i munnen och trött, så vi ger oss för denna gång. Men magkänslan säger att detta kan bli riktigt bra på sikt. Man får lägga ner lite extra nu för att få det lättare sen. Åh, vad vi har kämpat länge och nu blir det äntligen av. Gullans första assistent.

En glad Pussegulla att jobba med!

1 kommentar:

bissemagnus sa...

Grattis söta lilla Gullan!! Hoppas ni två kommer att älska varandra jättemycket!! Kramisar

Skicka en kommentar