fredag 7 februari 2014

Snål motvind och en födelsedag

Äntligen fredag. En sån där vecka då man ständigt har en vind som blåser åt fel håll. Man försöker komma undan men det går inte. Blåsten. Rätt i ansiktet. Den gör allt svårjobbat och lite segt. Som att sänka ner kroppen i gelé och försöka hålla sitt vanliga höga tempo. Det mesta krånglar. Inget löser sig med bara ett eller två samtal, man måste ligga på. Hålla koll. Flyt efterlyses! Men så är det då slutet på en blåsig vecka, och nästa vecka kan bara bli bättre. En fredag i februari då bästa Gullanmormorn fyller år. En person som alltid står ut med mig. Som orkar lyssna på mitt ältande och gnällande. Som tycker om mig trots mina brister och fel. Mamma. Min mamma. Hur skulle jag klara mig utan dig? Jag köper rosa frasiga tulpaner med hjärtat fullt av kärlek. Mamma, hör mig nu, när jag blir stor vill jag vara som du...

1 kommentar:

bissemagnus sa...

Hälsa och gratulera din fina mamma med en stor kram från Skåne! Ta väl vara på henne och glöm inte berätta hur mycket hon betyder och hur mycket du älskar henne <3<3<3<3<3<3 Den stora kärleken till sin mamma kommer man på först när man själv blir mamma <3<3

Skicka en kommentar