tisdag 13 januari 2015

Vintern

Vintern kan innehålla så mycket. Knarr under skorna i en snödriva. Rimfrost i skägget. Snöbollskrig. Varm choklad och långfärdsskridskor. Och så kan den innehålla ett överbelagt barnsjukhus, en jättejättesjuk Pussegulla och två föräldrar som ser sin förtvivlan för evigt skriven i den andras själ. Jag gråter i korridoren, snyftar och hulkar bredvid en utmattad Gulla som själv hulkar i kräktratt. Vinter. Så full av infektioner och fällor för ett litet känsligt barn. En årstid som får mig att undra hur mycket jag måste orka innan jag får lite lugn. Våren känns mycket avlägsen i kväll när jag ensam stirrar på droppet som tickar sin taktfasta sång, omedveten om röda ögon bredvid.

1 kommentar:

bissemagnus sa...

Sänder er all värme och stryka, samt massvis med kramar som kanske tröstar något. Hoppas ni snart är hemma igen. Lilla söta Gullis <3<3

Skicka en kommentar