onsdag 11 juli 2012

Hallå ja!

Semestern rullar på och det är lite glest med inlägg nuförtiden. Hoppas någon finns kvar där ute...Förklaringen är rätt enkel, när man har Pussegullan heltid så blir det inte många minutrar att sitta och knåpa på blogginlägg i kammarn. Som nu t ex, sitter jag på utedasset och gör mitt, försöker samtidigt hinna ha några sociala kontakter via sms med vänner som säkert undrar om jag kolat vippen. Klockan är 21.30 men fröken sover inte trots tidig start på dagen. Hon har slagit rekord i grenen "gå med kratta" idag (kommer kanske till OS i London) och lyckats med att ta sig på egna ben ett HELT varv runt ön! Med kratta! Fantastiska Moster J och jag sjunger oss hesa för att peppa henne och ibland tryter orken rejält men runt hela vägen ska vi bara! Gullan triggas och gillar det hela. Utmaningen kan inte nobbas och hon är minst lika envis som en annan när humöret är det rätta. I morgon får vi nog ta det lugnt, misstänker att hon kan få träningsvärk...och blåsor på fötterna. Nöööwww.
Och jag får påminna mig själv lite nu och då, det är semester. Inte träningsläger. Jag får påminna mig om att inte ha ångest för att inte ha använt bildkartorna och ortoserna varje dag. Pussegullan får också vara ledig! Men tränar gör vi ändå, och det nya favoritredskapet studsmattan ger en hel del muskler och skratt i skymningen. Bus, bus och bus. Man kan aldrig få nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar