söndag 6 oktober 2013

Halsch-flusch

Roten till det onda kan vara funnen. Orsaken till de starkt hatade kräkningarna utan slut för denna gång kanske? Gullanmammans ben viker sig plötsligt, händerna skakar och halsen blir snabbt tjockare och ondare än någonsin förr. Eftersom man ändå är på sjukhus tänker man att ett snabbt tops-test är ju kanonenkelt. Och visst. Visst är det halsfluss av värsta graden och sorten. Fast det låter som halssschhh flusscchh när jag ska försöka pipa fram mitt budskap för Gullanmormor på telefon. Det går knappt att dricka vatten för att få ner penicillinet. Känlan av att ha en medelfet herre i 55-årsåldern sittandes på min strupe tilltar, och han har heller ingen intention att flytta på sitt arsle i första taget. Men skit samma, Gullan verkar vara på väg tillbaka även om hennes tops-test också visar positivt. Två tjejer, två kurer med antibiotika. Det kan bara bli bättre när det kickar in. Positivt, tänk positivt! Jag resonerar med mig själv, kommer fram till att när vi alla är friska ska jag köpa den där jättedyra kökslampan jag drömt om för alla vet att shopping gör att deppigheten håller sig borta. Så är det faktiskt. Och nu tar man till alla medel för att samla kraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar