onsdag 16 oktober 2013

Prutt på dig!

Sitter i soffan och Pussegullan tittar på det sedvanliga programmet. Jag tycker att vi kunde ju ha en trevlig konversation om dagen som varit och hur hon mår. Så jag frågar om hon känner sig bättre eftersom en ny obehaglig snorattack kommit från ingenstans i början på veckan. Jag får svaret "pppffsshhhhtt". Byter taktik och spår. Frågar om hon kommer ihåg att hon red på hästen i måndags, helt ny häst som hette Doris. Det blev ju Snoris på Doris. Jag skrattar åt mitt eget skämt men Gullan drar inte ens på smilbanden utan kontrar med ännu ett "pppffsshhhhtt". Mitt sista försök i "samtalet" blir att fråga om hon tänkte sova snart, eftersom natten till i dag var hon vaken från 03:10. När jag stapplade upp strax före 6-snåret var det en fröken som satt som en eldgaffel i sängen, fortfarande vaken. Men Gullan verkar vilja runda av för hon sätter helt enkelt punkt med ett slutgiltigt "pppffsshhhhtt". Man märker när det är dags att börja tänka på refrängen. Hur gick den nu igen?

"Pppffsshhhhtt".
Lite av en rebellisk tonårsuppsyn faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar