lördag 30 november 2013

En förmiddag på slottet

Första advent betyder julmarknad. Med Pussegullan. Vi går all in! Vilket innebär mycket, både för henne och för mig. För hennes del att träna på massor med folk, tomtar och ljud. För min del att slå bort människor som öppet stirrar på oss. I dag gick det faktiskt riktigt bra. Vi fikar i slottets café och trots att Gullan både tappar humöret och nästan river ner ett värmeljus så blir det ok. Och i vårt liv är ok med beröm godkänt. Vi sörplar kaffe och äter saffransbulle. Gullan testar ekot i lokalen. Ljudet studsar och hon ser förundrat på mig. Några tanter vänder sig om. Men jag bryr mig inte. Låt dem stirra. Det är en sån dag. På väg mot bilen går ett ungt par med en liten nyfödd bebis. Jag undrar för vilken gång i ordningen hur mitt liv hade blivit om jag hade fått ett normalt barn. Undrar om den tanken blir lika gammal som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar