måndag 16 december 2013

Liten paus

Tillbaka i verkligheten efter några dagar i södern. Riktigt bortskämd med barnfri tid, lite spa och mycket konsert sitter jag med en monumental baksmälla. Att man aldrig lär sig. Man ska inte koppla av. Man SKA inte koppla av! Det rör upp oändligt mycket känslor och tankar. Om hur livet var innan och hur livet kunde ha sett ut. En process. Som lök på laxen är jag hängig igen, förmodligen har jag världens sämsta immunförsvar så bara någon säger "förkylning" börjar jag nysa och blir sjuk. Kanske är det de tre kurerna av penicillinet, kanske är det taskiga vädret eller bara en livssituation som inte är idealisk? Synd att man inte kan köpa lite antioxidanter i pillerform. Jag äter 5 kg rödlök om dagen men det verkar inte ha önskvärd effekt. Pussegullan har varit vid gott mod och konstigt nog saknar jag henne i dag när hon inte längre är nära, nära. Fast när hon är på mig hela tiden vill jag bara bort från henne. Är det en oskriven regel som säger att det bara är så? Nu blir det några hektiska sno-i-hop-allting-dagar innan julen kommer. Välsignad skärgårdsjul. Den är minsann beställd utan sjukdomar och framför allt utan kräkningar och sjukhus. Vi får väl se vad tjocka, röda farbrorn kan göra för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar