måndag 12 september 2011

Gå in i väggen

Så kom då det där beslutet från kommunen. Ansökan som har tagit så många timmar att knåpa i hop, som har sugit så mycket energi och som har kostat så mycket kraft.
Personlig assistans: avslag!
Avlösarservice: avslag!
Pang. Jag sprang rakt in i väggen, studsar tillbaka med blodig näsa.
Ramlar handlöst ner i svarta gropen som tar ett riktigt struptag som är omöjligt att ta sig ur. Jag känner tårarna svämma över och jag hulkar sittande på hallgolvet, jag skriker ut min sorg och huvudvärken bultar i tinningarna. Hela kroppen gör ont och det svider överallt.
Gråten gör att jag ser ut som en överkörd grävling på motorvägen. Det sliter och river och gör så ont. Känner kraften rinna ur mig och tänker att det skulle vara så skönt att slippa vara med om det här, kan inte någon annan ta över för jag orkar inte mer. Jag sitter i mörkret och känner hur det omsluter mig. Det är svårt att se något ljus. Övergiven av samhället. Spottad i ansiktet och förnedrad dras jag i smutsen.
Ingen bryr sig om mitt rop på hjälp. Ingen lyssnar och ingen finns.
Jag blir kvar i gropen och undrar hur jag ska orka ta nästa andetag när det gör så ont att andas. Det gör så ont att existera.

4 kommentarer:

bissemagnus sa...

Fina tröstande ord känns meningslösa - shit vad jag tycker illa om de som fattar beslut ibland - hur i tänker de egentligen? Uppenbarligen har de ett perfekt liv själva - där de inte behöver be om någon hjälp alls! Du skulle kastat hennes väska i soptunnan när hon glömde den hos er!
Dax att ta fram jokern i kortleken - ta fram toppadvokaten o se hur långt hon kan komma med hennes kontakter o med lagens finstilta texter som inte vi vanliga hittar o förstår!!
Kramisar

Monkan sa...

Du har hjälp runt omkring dig. Ge inte upp!

Kram

Björn sa...

den kommunen borde flytta sitt kontor till pillesnoppvägen i ballefjongberga. Kämpa på och ring till din bror när det går trögt.
kram

Tove sa...

Nej vad tråkigt =(=( Väldigt märkligt beslut!!! Önskar så att vi bodde närmre och kunde avlasta! Tänker på er...
Många kramar från Skåneland!

Skicka en kommentar