onsdag 13 juli 2011

Tja, allt är ju relativt

Dagens träningsrunda gav upphov till diskussion. Jag anser att den berömda Ann-rundan som Gullan plöjde i dag är ca 150 meter lång. Gullanmormorn säger 3 650 meter lång. Mja. Bra träning blev det i vilket fall i dag så fröken Duktig nickar förnöjt på sitt huvud med höjd haka. En lång tupplur och en matsession som gick fantastiskt bra gjorde Gullanmamman varm i kroppen. Det behövs med tanke på att den svenska sommaren verkligen har gjort entré här i skärgården med hela 13 - och ja du läste rätt - (TRETTON) grader i luften, låga mörka moln som ligger hotfullt över land och rejäl höstkänsla i luften. Inget fett högtryck i sikte heller, tycker det är lite så här varje år när de efterlängtade veckorna äntligen infinner sig. Ostadigt, attacker med moln och regn lite här och var. Ihållande över Götaland och skurar i fjällen, vinden på Östersjön ökar och når kuling under natten samtidigt som nästa omfattande lågtryck arbetar sig upp över landet och i samband med detta kan över 40 mm regn falla. Jaha ja. Nämen så atte.
Jag drar besviket på mig långa byxan med en suck, den nötna stickade tröjan och gula sydvästen. Hukar i väntan på regnet och mina kalla fötter stoppas i toffel.
Man förstår fullkomligt att sista minuten resorna tar slut och blir allt dyrare, jag önskar att jag satt på plats A12 med en liten påse jordnötter och en drink, med tax free katalogen i handen och två veckors garanterad värme framför mig.

1 kommentar:

Magne sa...

Med försenade plan, buffliga medresenärer, trånga säten och hotell som inte alls ser ut som i broschyren? Jo jag tackar jag! Jag tycker nog du är på precis rätt ställe på din semester.

Skicka en kommentar