onsdag 3 juli 2013

Kvinnor och män

Benen går som trumpinnar. Jag springer och springer. Har en miljard saker att göra och hålla reda på just nu. På jobbet slutspurt innan välbehövlig semester på ingång. Stress överallt. För att försöka underlätta min ansträngda huvudknopp börjar jag skriva små lappar. Det är ett helt gäng i olika färger nu och de innhåller allt från "hämta recept på Apoteket" till "torka dig i baken efter ufört behov". Planen är att semesterlasset går ut i skärgården på fredag. Jag börjar som den sanna och rena projektledare jag är att skriva en lista inför kommande packning av bil och båt. Ber även Gullanpappan fylla på med saker på listan. Resultatet blev:

Gullanmamman:
-Minimax, ca 20 st
-Blöjor
-Kissydd för sängen
-Gullans cykel
-Kläder och ortoser
-Alvedon och Ipren samt febertermometer

Gullanpappan:
-ÖL
-Briketter
-Tennisrack
-Golfklubbor och bag
-Motorsågskedjan
-Ipad

Ja. Vi har visst semestern packad och klar. Alla vet vad alla ska göra under dryga 3 veckor. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar