torsdag 29 december 2011

Ensam

Jag har lite Gullanabstinens. Under ledigheten har jag vant mig vid att ha henne nära, nära hela dygnet. Nu sitter jag och knappar på ett öde kontor medan lilla loppan leker på jourdagis. Saknar hennes mjuka hud, hennes doft, hennes små ljud och hennes stjärnor i skrattande ögon. När man kommer hem om kvällen är Gullan ganska trött efter en lång dag och det blir just inte mycket kvalitetstid. Vad fort man vänjer sig vid saker och ting!
Jourdagis har i alla fall visat sig bättre än vad jag och Spattman trodde, det har fungerat överraskande bra. Lite barn och många fröknar, det tycker vi mycket om.
Nu närmar sig nyårsafton som ska firas med bästa systrarna och familjer, jag hoppas Pussegullan är på sitt soliga humör och ser det som en rolig kväll med vänner. Lite av ett lotteri det där och svårt att sia om det blir en vinst eller förlust. Men 2012 bara måste bli ett turår för oss, lite medvind istället för motgång. Det skulle sitta som en smäck. Lite vila för min trötta själ, vill fortsätta orka att vara Gullans mamma, med kvalitetsgaranti som inte går ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar