torsdag 1 december 2011

Nu när allt är grönt

I morse tog kudden verkligen en rejäl nacksving på mig när mobilen ringde och det redan var morgon. Snoozade bort både en och två kvartar för mycket. Till sist stänger jag av alarmet men faller av någon anledning tillbaka ner i bingen för att slumra till igen. Som tur är har tummen hamnat på skärmen så rätt som det är drar Spotify i gång och Timbuk vrålar "Allt är grönt" på högsta volym. Som en raket är jag uppe på två röda sekunder och undrar vad som händer och vad som är grönt. Alltså är det mer effektivt med skånsk rap än en liten hummande väckningssignal.
Tur att jag hade tummen på rätt plats annars hade jag fortfarande sovit, en sliten funkismamma lattjar man inte med när det gäller den enorma bristvaran sömn.
På önskelistan till tomten står det helt enkelt men ack så innerligt: FÅ SOVA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar