tisdag 13 mars 2012

En dag ovan jord, är en bra dag!

Har tydligen fastnat lite för att gå på seminarier och föreläsningar denna vecka verkar det som. I dag var jag och lyssnade på Olof Röhlander, mental styrketränare. Han talade mycket om positiva målbilder, vad som triggar oss människor, om humor och distans till svåra situationer i livet. Om vilket oflyt man kan ha och hur man ska förhålla sig till det. Han pratade även om tankemönster och hur vi lätt fastnar i negativa spiraler och hur man kan bryta det. Nyttigt och lärorikt! Och som kärnfull avslutande fras: tänk på att framrutan är större än backspegeln. Det tar jag till mig och även mycket annat som jag fick höra under dagen, gamla tankar behöver bytas ut lite då och då mot nya uppfriskande varianter.
Får ni en chans att lyssna på karln i framtiden så gör det, rekommenderas verkligen.

PS. I dag började en serie i SvD om att blogga om svåra saker i livet, som en sorts offentlig terapi. Kände igen mig i mycket då jag också skriver en del om tunga saker i tillvaron. Läs gärna om ni får tillfälle...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar