onsdag 28 mars 2012

Trasiga drömmar

När man sover ryckvis och korta stunder på nätterna så drömmer man otroligt mycket. Man kommer förmodligen inte ner i någon form av djupsömn. Det blir lösa fragment av drömmar som far förbi i skallen som oroliga moln jagandes över himlen inför en storm. Långt borta är drömmar om kritvita sandstränder, vajande palmer och en rosa paraplydrink. Istället drömmer jag att människor skriker på mig, skäller på mig och det är tusen saker jag ska komma ihåg och lägga på rätt ställe. Febrilt springer jag så fötterna glöder men det blir ändå fel i slutändan. Vaknar kallsvettig intrasslad i täcket utan att veta var jag är eller varför allt blir så fel. I mörkret lyser klockan informativt och sakligt mot mig, jag har bara sovit 40 minuter men brottstycken av elände stannar kvar på näthinnan. Alltid en känsla av att jag lagt fel sak på fel plats vid fel tidpunkt. En logistikers sanna mardröm! Nä. Jag får ingen ordning på mina drömmar. Jag vaknar olustig och med känslan av att något är galet i kroppen. Något är fel och har blivit knas. Måste ruska på mig ordentligt innan jag kan släppa den sista skärvan av ännu en stressig dröm och lunka in till grävmaskinen som håller på med ett massivt markarbete mellan 02:15-03:40. En natt drömde jag till och med att mitt fina företag skulle flytta till Malaysia och lägga ner precis allting här i Sverige, jag blev av med jobbet som jag haft i över 10 år och stod på gatan utan pengar. Utan mina kollegor. Nä visst nä. Det var ingen mardröm. Det var dagens sanning.

1 kommentar:

Cilla sa...

Du sätter orden!! Du förklarar så bra. Jag nickar igenkännande när jag läser om ert liv.
Så fruktansvärt tråkigt med ditt jobb...
Varma kramar

Skicka en kommentar