fredag 8 juli 2011

Årets bästa dag?

Så var den här då, fredagen innan semestern.
Årets bästa dag månne?
Och när jag tänker efter ska det bli riktigt skönt att inte behöva jobba, sitta här vid skrivbordet och oroa mig för hur Gullan har det på dagis, om hon har ätit och om de kommer ringa mig och säga att hon är sjuk, ledsen och har kräkts.
Samtidigt kommer det bli tuffa veckor att ha fullständigt Gullan-ansvar dygnet runt, hon ska också ha en riktigt bra semester och det är min uppgift att se till att det blir så.
Men.
Åååh, vad jag kommer njuta av hennes mjuka nacke på morgonen, man kan ligga kvar i sängen och stoppa in näsan och gosa runt, sniffa försiktigt och känna hennes barndoft utan att behöva stressa i väg till något.
Jag önskar mig vila, sömn och återhämtning, lite tid med en god bok, ett par dopp i det blå och en smula sol på min slitna och vita kropp a la A4. Jag önskar att jag hinner klämma in en kär vän i skärgården, snickra lite, måla lite och jag hoppas hinna njuta av sommaren. Att ta tillvara på nuet, samla guldkornen i livet och inte oroa mig för morgondagen.
Det får bli målet!

2 kommentarer:

Martina sa...

Hoppas innerligen att jag är den kära vännen. Om inte så vill jag också....

Jag vaskar gärna guld med dig i sommar. På ö, på däck, i lump, i säck... (Vem f-n behöver Tessie när det finns Stadium?!)

Njut nu av semestern så hörs vi vännen min!

Fredagskram!

bissemagnus sa...

Tror eg att det är jag.... Kramis

Skicka en kommentar