fredag 1 juli 2011

Slalompjäxa på


Jaha ja, så var de här. Det nyaste tillskottet i vår handikapphjälpmedelssamling. Som redan nu tar upp halva huset och man undrar hur något annat kommer få plats i framtiden om det ska fortsätta komma till saker i den här takten.
Ortoserna tar inte så stor plats i alla fall och första intrycket var att de kändes inte så hemska som jag föreställt mig. Nu har vi förvisso inte testat dem på Pussegullan ännu men de känns inte som de fruktansvärda tortyrredskap jag sett framför mig. Lite som en slalompjäxa vars funktion är att stödja Gullans svaga fotleder och mjuka upp de översträckta knäna. Målet är att hon ska kunna stå i "lull" som sjukgymnasten säger, jag vet inte riktigt vad det betyder men det låter lite gulligt. Här står jag i baren och hänger i lull liksom.
Hur som helst, det känns en smula motigt att spänna på henne plastskal på benen i värsta högsommarvärmen men den svenska sommaren lär väl även bjuda på mulna dagar så då får man köra hårt. Från yta till yta, kakel till kakel som Fimpen sa.

1 kommentar:

bissemagnus sa...

Jag tycker de ser helcoola ut - tänk bara att de gör saker i rosa bara för det är till en tjej :) Fantastiska i-land! Kan man flytta den från sko till sko, eller är skenan ihop med skon?
Ge Pussegullan en riktigt stor fredagskram från mig!

Skicka en kommentar