söndag 23 september 2012

Äppelmos

Är så fruktansvärt trött, trots att helgen innehöll både sömn och frisk luft i regn. På landet har alla äpplen ramlat av träden och ligger på marken, lite lagom skruttiga och kantstötta. Jag känner mig som ett sådant mosat äpple i mossan. Brunt, halvruttet och mosigt. Någon fågel har hackat hål i ena änden och en mask har gjort djupa gropar i sidan. På toppen jobbar sig en seg snigel envetet in mot kärnhuset. Några dagar till och man är mest klet kvar. Veckan som kommer är tuff som trä, almanackan full till brädden med måsten och att göra med alldeles för få ta-igen-mig-stunder. Jag funderar på var tusan jag ska hitta kraften och varför jag är så utmattad i själen. Kanske all press trots allt tar ut sin rätt, förr eller senare. Känner trött-tårarna komma och inte blir det bättre av att jag fick ena ögat fullt av schampo i duschen nyss. Nu ser man rejält rödgråten ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar