fredag 21 oktober 2011

Gott och blandat

Denna fredag har innehållit lite blandad kompott. Välbehövlig klippning för Gullanmamman, vi har varit hos specialpedagogen och Gullanfarfar har fått en pacemaker. Man kan bara hoppas att det var en av våra, annars har jag ju lagt 10 år i labbet i onödan! Endast det bästa är gott nog. Den magiska manicken har hjälpt många till ett bättre liv och vi hoppas nu att den kan göra underverk i Skåne!
Hos specialpedagogen gick det lite sådär, Pussegullan tar 45 min på sig att vänja sig vid miljön, människorna och leksakerna. 45 min att klura på vad folk egentligen vill att hon ska göra. Då går hon på 15 % av sin kapacitet men sista kvarten ger hon järnet med PECS och vill att det ska sjungas mer och mer. C ler och sjunger igen och igen och när vi går hem tecknar Gullan fortfarande att hon vill höra sång.
Vi fastnar i bilköerna Allan på väg hem, hela Mälarbanan ska tydligen läggas om så varenda kotte tar bilen när tågen inte alls går som på räls. Trots trötthet och hunger håller hon i hop i baksätet, vi spelar skämslåtar (nej, jag tänker inte avslöja vilka de är just nu) och krypkör sakta hemåt. Gullan önskar Maroon 5 "Move like Jagger" och skrattar när visslandet kommer. Mooooveee like Jagger! Vi har fredagsdisco och ingen har så trevligt som vi när basen pumpar på. Nästan som i min gamla raggar-Golf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar