torsdag 27 oktober 2011

Nalledagen


I dag är det internationella nalledagen så Gullan fick med sig "Bloody Bear" till dagis för att fira det hela så det står härliga till. Bloody Bear fick hon när hon snällt väntade vid en blodgivning, de gulliga sköterskorna kom bärandes på honom och så fort Gullan fick syn på honom skulle det kelas som bara hon kan.
Tecken för nalle är för övrigt ett kors över näsan, som en symbol för de virkade korsnäsorna som jag inbillar mig att nallebjörnarna hade förr. Numera har de väl något modernare näsor kan jag tänka. Men visst är det ett tecken som är ovanligt gulligt?
I morgon flyger vi till Skåneland för en långhelg, jag är redan nervös för det mesta som kan hända och inte hända. Lär sitta och knipa mina egna öron och ha stenkoll på Gullans eventuella katastrofer. Alltmedan Gullanpappan läser tidningen.
Fru Spattman och Co på utflykt för att hälsa på Rihanna. Coolers.

2 kommentarer:

Tove sa...

Äntligen ska vi ses, längtar! Och hälsa fru Spattman att hon kan tagga ner, kommer säkert gå finfint! Faster Tove har ett enastående kasta boll-tålamod ;)
Kram!

Björn sa...

Bloody bear låter passande nu till halloween. Här i USA är det ett väldans pådrag under denna helg kan jag rapportera. Hoppas att Rihanna blir kul och att vi ses snart.
Förresten, nämnde jag att jag skriver detta på min nyinköpta iPad?

Skicka en kommentar