måndag 27 februari 2012

Medvetenhet

Har ju varit inne på det här med medvetenhet tidigare på min blogg. Då handlade det om att jag kanske ser mer och är mer lyhörd för saker och ting runtomkring mig sen jag fick en Pussegulla. Det är roligt att se att det sprider sig och gnuggar av sig även på min omgivning. Det har hänt ett flertal gånger på senare tid att folk i min närhet berättar saker för mig som de har sett eller hört. Det kan vara en key walker (en slags liten rullator för barn) i en affär, det kan vara ett funkisrelaterat program som de sett på TV eller en artikel de läst om indragna assistanstimmar. Ofta berättar människor engagerat och ivrigt och de vill gärna ha respons och min åsikt. Man kan tänka att de som även har en Gulla i sin närhet blir mer lyhörda och noterar sånt som de kanske inte alls reagerat på annars. Det tycker jag är bra. Ibland funderar jag på meningen med detta liv med funkisbarn. Kan detta vara en mening? Öka människors medvetenhet? Bredda deras syn.
En annan mening med en Gulla är förstås att sprida glädje, eller som Gullanmormorn skrev i ett mail till mig i morse:

"Kul att se hur Gullan går framåt. Du ser inte det så mycket men fröken utvecklas sakta men säkert. Hennes tjut får mig att le bara jag tänker på det."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar