fredag 2 november 2012

Jaha, har du barn?

Vad är det med frisörer egentligen? Får man på frisyrhögskolan lära sig att man alltid ska fråga sin kund två saker? 1. Vad jobbar du med? 2. Har du barn? (Och så ett stort antal följdfrågor som kommer smattrande beroende på ditt svar och barnets ålder). Kan vi inte bara prata om vädret? Eller situationen i Syrien? Eller om priserna på Willys? Men icke, när jag väl släpar mig i väg med kalufsen får jag alltid dessa frågor. Och man ruttnar lite på att svara; jo jag har en femåring med en utvecklingsstörning vilket innebär bla bla bla (och så allt om vår situation vilket innebär att en enkel klippning tar cirkagurka 14 dagar). Och som grädde på laxen har jag blivit av med jobbet, så något arbete att tala om har jag inte. Åh, hurfh vilken tragisk person och vilket vedervärdigt fattigt liv jag lever. Äh. I dag hittar jag på att jag har tre välartade barn som spelar piano, ishockey och går på en välkänd barnakademi här i Stockholm. Och så har jag ju tröttnat på att vara hjärnkirurg på Karolinska, därför har jag nu bytt karriär, sadlat om och blivit utbildad austronaut. Jag och Christer F sitter på bänken med våra hjälmar under armen, i väntan på nästa space shuttle. Nyklippt och fin. Men det syns väl inte sen när jag drar på mig rymddräkten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar