onsdag 21 november 2012

Short Message Service med glädje

De senaste dagarna har jag fått lite roliga sms-rapporter från dagis, slås ännu en gång hur engagerad och motiverad personalen är där nere. Fröken M skickar från sin privata mobil och hennes meddelanden innehåller många utropstecken och glada gubbar:

"Kul händelse på gympan, Gullan GICK 11 STEG!!! :-) "

Och man känner hennes glädje, trots att texten är just det, bara text.
Nästa som kom lyder:

"Nu är Pluttan på G, nyss gick hon från aktivitetstavlan i lekrummet till dörren mot ut mot torget!!! :-) "

Inte för att jag vet riktigt hur långt det är från tavlan till dörren men man kan väl föreställa sig en meter eller så? Och fröken M börjar nästan gråta när hon tänker på det, berättar hon för mig senare. Tänk att man kan bli så otroligt glad i hela kroppen, ända ut i hårtopparna som liksom krullar ihop sig. Om det inte var så mörkt utanför och regnet strilade, skulle man kunna tro att det är vår och att jag satt med häcken mitt i en blomstrande tulpanrabatt. Med ett fånflin över hela ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar