onsdag 7 november 2012

Tre överraskningar i en!

Hela dagen har jag försökt få ner orden från gårdagens show med Glada Hudikteatern, deras föreställning "Live in concert". Men det är väldigt svårt att återge och hitta rätt formulering för att beskriva detta annorlunda evenemang. Det liknade ingenting jag sett förut. Det var omtumlande och känslorna var många och starka under hela kvällen. Stundtals hade jag riktig ståpäls, för att sedan stryka med handen över min kind, övertygad om att tårarna trillade. Vid nästa nummer skrattar jag så jag får ont i magen. Tänkvärt, mäktigt och stort. Och helt enkelt bara underbart. Ni som inte har sett dem har en fantastisk första upplevelse kvar, får ni chansen att se dem så bara ta den. Pär Johansson for president, I say! Man känner sig fullständigt nyduschad, en dusch av värme och ljus som kommer leva kvar hos mig länge. På Cirkus sitter vi alla där, fångade i gemenskap med dem på scenen. De som lever genom teatern, de som gör kvällen magisk. De funkisar som säger det enkla och självklara: "Jag är jag, du är du och vi är OK som vi är".
Däremot är det mindre magiskt hemma just nu. Pussegullan har helt enkelt förvandlats till ett Kinderägg! Först blev hon förkyld igen (den ljusa chokladen på ägget), sen blev det konstaterat halsfluss hos farbror Doktorn i går (det vita på insidan av skalet) och slutligen har hon fått ett helt gäng prickar lite här och var över hela kroppen (leksaken inuti). Stark misstanke om vattkoppor. Kan man verkligen vara så sjuk på en och samma gång? Trotsar man inte någon form av naturlag då? Jag har i princip inte sovit något på fyra nätter och är så trött så jag ser dubbelt. Därför var det skönt att få en stund för sig själv i morse. Hos tandhygienisten. Och medan hon gräver sig längre och längre in i mitt tandkött med den glimmande metallkroken somnar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar