torsdag 1 november 2012

Min tand är lös...

...den är jättelös! Så lös att den tappades i går. Pussegullan har tappat sin första gadd. Tycker det var alldeles nyss som de där små risgrynen tittade fram ur tandköttet. När vi hade ätit en pannkaka stod den lilla tanden åt fel håll och pekade rätt in i munnen. Jag hajar till, lutar mig fram och utbrister: Men håller du på att tappa en tand, unge?! Och ja, sen låg den bara där, så pytteliten i min hand. Den vita tingesten. Och kvar i munnen blev ett hål som noga skulle beskådas av fröknar och barn på dagis i morse. En del saker på Gullan är tydligen samma som på helt vanliga barn, nya tänder på gång! Och när jag tappat den blir jag en gammal tös, min tand är lös, åh min tand är lös.


Den till vänster är nu ett minne blott.


1 kommentar:

bissemagnus sa...

Ooooo, så härligt! Första tanden borta! Det är inte en liten tjej du har längre. Nu är hon en stor flicka!! Kram på er

Skicka en kommentar