torsdag 6 december 2012

Lycka

Jag är så lycklig över att Pussegullan ville komma till just mig. Hur hon satt där på molnet och ivrigt tittade ner, kanske såg hon mig gå omkring här nere och tog ett litet skutt, rakt ner i min famn? Jag tänker på hur mycket man lär sig av henne. Hur mycket glädje hon sprider, var hon än kommer och vad hon än gör. Hur positiv hon är i sitt sinne och hur hon kan uppskatta riktigt små saker i livet. Det om något är ju en sak varje människa borde lära sig, att ta till vara på nuet. Mindfulness. Mycket har blivit annorlunda och inte som jag tänkt och sorgen kommer vara min följeslagare alla de dagar jag har kvar på planeten. Jag räds inte heller för att skriva om den. För trots allt så är livet så, fyllt av motgångar och jobbiga saker. Men också fullt av fina små unika ögonblick. Att hitta de där guldkornen och uppskatta dem högt när de kommer i ens väg. Det är något jag har lärt mig av Gullan. Som i dag, när denna bild kommer pipandes i mobilen från dagis. En glad Gullan som gått runt nästan själv ute på gården och texten lyder "Jag kan själv".


En ängel som hamnade hos just mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar