onsdag 12 december 2012

Slutkörd

Vilken dag. Jag känner mig som en urvriden disktrasa som torkat bänken både en och två gånger för mycket. Det hela började med en stressig morgon, var tvungen att hinna med tidigt morgontåg för seminarium på TRR. Givetvis är bilen som en enda monstruöst stor iskokong när jag kommer ut, jag får skrapa så naglarna blöder, kör sedan som en lömsk biltjuv och hinner precis upp på perrongen bara för att se tåget är försenat. En intressant förmiddag fullproppad med information gör mig lite trött i mössan men jag flänger vidare med tuben för att hinna till Hornstull i tid, dags att seriöst närverka lite. En trevlig lunch som kanske kan ge värdefulla kontakter, och vem vet, ett jobb på något sätt? Efter detta tillbaka hem, mot dagis och hämta Gullan. Mitt andra jobb. Ta hand om henne, klä på och klä av, laga mat, ge mat, bada, torka, klä på. Fröken verkade också mör och sliten idag. Hoppas bara det inte är någon förkylning på gång. När hon väl var i säng var det dags för ombyte och sen flög jag som en skottspole ut genom dörren för att hinna till ett pass Tabata där mjölksyran fullständigt flödade ut över golvet. Om ni inte testat, gör det. Mitt nya favoritpass där det verkligen gäller att maxa sig själv. En sån här dag gjorde det underverk med fysisk utmattning när skallen är knökfull av intryck och det har gått i ett. Nu däremot är jag så trött så jag vet inte om jag ska gråta eller kräkas. Eller helt enkelt gå och lägga mig, hoppas på lite sömn och en mindre intensiv dag i morgon?

1 kommentar:

Tove sa...

Oj, hur orkar du träna efter en sån dag?? Själv är jag helt slut i pallet efter betydligt mindre intensiva dagar. Hoppas julhelgen kan bjuda på lite återhämtning! Ser verkligen fram emot att träffa er och Gullan och det ser ut som att jag kan vara ledig åtminstone halvdagar den 27-28e, så Malmödejt röstar jag på! Ska vi göra favorit i repris på mozartkulorna? Kramar!

Skicka en kommentar