tisdag 9 augusti 2011

Mitt nya liv


Vardagen har kommit ikapp mig och i och med att man börjar jobba så kommer en hel lång rad med saker man måste göra ganska omgående. Klä på sig anständiga kläder på morgonen. Göra matlåda. Och byta lösenord på datorn. Det fick bli ett ord jag lärt mig på semestern: "bajskotte". Passar på något sätt bra nu när sommaren är slut. Det är säkert förbjudet att skriva sitt lösenord på en blogg så här, men vad ska de göra då? Sparka mig? Moa ha ha! Och sen är baske mig slut på fikandet med slabbiga tillbehör och jag måste omedelbart lägga av med att vara stammis i bake-offen. No more chokladboll och moffandet måste upphöra. Nu.
Man känner sig allmänt fläskig och semesterlönnfet och de nya fina springskorna ligger kvar i princip oanvända i sin låda. Skäms! Men det är aldrig försent att bryta ihop och komma igen. Så nu blir det Keso som smakar spånskiva istället för mustig mandelkubb. Jag sväljer och sväljer och undrar hur man får ner den gryniga massan, efter två tuggor är jag rejält trött på byttan och drömmer istället om en nybakad vaniljmunk.
Ingen kan påstå att Kesokonsistens är direkt kul och det känns lite som att det hela vänder på halva vägen ner. Synd att man inte bara kan flytta några kilon från mig till Gullan rakt av, jag behöver dem inte men det gör hon. Tänk att något aldrig kan vara lagom eller lätt fixat? Snart är det dags för invägning hos dietisten, jag vet resultatet redan nu: Gullan för lätt och mamma för tung. Semestertung.

1 kommentar:

Björn sa...

det där är ju keson med päron och grejer i. Den är ju jättegod. Men det är klart, det slår ju inte en mandelkubb. Jag älskar mandelkubb.

/Björn

Skicka en kommentar