torsdag 14 juni 2012

Dubbelgulla

I dag fick jag en egen kontaktperson och rådgivare på Trygghetsrådet. Ett fiffigt råd som vet på råd när det gäller att skaffa nytt jobb. Tiden tickar och även om det är ett litet tag kvar här på mitt kära jobb så är det trots allt en återvändsgränd och till slut kommer dagen då sista lorten stänger porten. Jag har än i dag inte riktigt fattat det tror jag. Det har inte sjunkit in fast många har försvunnit och det är en riktig ”nu är det dags att lägga ner-stämning” på bygget.
Hur som helst, så kom det ett mail från min blivande rådgivare. Och jag började fnissa för mig själv när jag ser vad hon heter. Kan ni tro, hon heter…GULLAN. Kan man döpas till det? Ja tydligen. Sitter och funderar på om hon kanske heter Gunilla och har Gullan som smeknamn? Men detta måste ju vara ett bra tecken. Jag ler när jag skriver ett mailsvar till henne: ”Hej Gullan, tack för ditt mail”.
Vill skriva att jag också har en Gulla hemma. Och att jag hoppas rådgivaren har samma mentalitet, glad för det mesta men också jädrans envis. Jag ser framför mig min Gullas stenhårda blick när hon inte vill något, hur rådgivaren spänner ögonen i mig med samma skärpa och säger: ”Kom igen nu, du kan bli Webbredaktör, you go girl”
Men detta kan bli lite trixigt att hålla reda på, med två Gullor i mitt liv. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar