måndag 22 oktober 2012

Köp det, ja köp det i dag

Ännu en vän har nyligen fått diagnosen bröstcancer. En funkismammakompis dessutom. Som om vi inte har nog med bekymmer, kan man tycka? När hon berättar säger jag förtvivlat: säg vad jag ska säga nu för jag har tappat orden. Det får bli en stor varm kram istället. Jag känner klumpen i magen resten av dagen och hon finns nu i mina tankar. Aldrig har jag känt mig så motiverad till att köpa rosa bandet. Var nionde kvinna drabbas någon gång i livet. Med risk för att låta som en levande reklampelare: köp det du också. Redan i dag. Allt utom 1,50:- (som är tillverkningskostnad) går till Cancerfonden och bidrar till ökad överlevnad och livskvalité för de kvinnor som drabbats, och som kommer drabbas.

Köp två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar