onsdag 2 november 2011

De 4 V:na

Så var vi då äntligen hemma igen allihop och flygresan hade ju gått galant för Pussegullan. På långt håll ser jag dem komma och på minerna och deras ansikten ser jag att allt gått bra, riktigt bra. Gullan viftar glatt med armarna och Gullanpappan ler. Min axlar ramlar ner och jag kan andas ut i en enda lång pust.
Och jag tappar räkningen på hur många gånger jag blir imponerad av fröken som tar allt så himla bra och är glad. Min tjej som gör mig så stolt.
Jag säger det till henne på kvällen när hon ligger nybadad i sängen:
Vet du att du gör mig så stolt och att du är en sån duktig tjej?
Man får ett klassiskt Pussegullan svar, hon höjer ögonbrynen och tecknar "sjunga".
Så jag sjunger sakta om trollmor en sisådär 100 gånger innan rösten lägger av och hon somnar.
I dag ligger jag totalt däckad i sängen med förkylningen med stort F och lever enligt de 4 V:na som är det enda som kan hjälpa mig nu:
-Värme
-Vila
-Värktabletter
-Vänlighet
Försöker att inte tänka på högarna som ligger på skrivbordet på jobbet.

1 kommentar:

Skicka en kommentar