fredag 25 november 2011

Snart får man ställa upp staken


I helgen får man officiellt börja julpynta, äntligen! Jag har ju fuskat lite med mina hittade granar som redan står med slingor i sig utanför huset, men i helgen är det go bananas som gäller. Fram med allt som stavas jul och mer därtill! Synd att man nu har totalt inköpsstopp på julsaker annars hade man kunnat fläska på ännu mer.
Dagis är som sagt stängt i dag, informationen har sent omsider nått fram till rätt cell i min trötta hjärna, Gullan får leka med fantastiska Gullanmormor och Rambo på förmiddagen. Jag ska fira jul med jobbet i kväll, kanske sista partyt med gänget med allt vad det innebär. I morgon firar vi ett år i huset med fest, visserligen bland kartonger som står kvar ouppackade men vad gör det om hundra år? Finns ju viktigare saker här i livet än det perfekta hemmet, det är verkligen en sak man lär sig med funkisbarn.
Tiden går fort och när jag tittar på ett foto av Gullan från förra julen känns hon så ruskigt pluttig. Var hon så liten och tomteröd förra året? Önskar er alla en trevlig första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar