fredag 4 november 2011

Spindelattack!

Man blir lite galen av att vara hemma och ha norra Europas värsta förkylning. Kommer ut i köket för att ta lite nyponsoppa men hoppar genast baklänges när jag ser invasionen av spindlar som sitter nedanför diskbänken! Med ett förskräckt illtjut skuttar jag iväg.
Men det visar sig vid en högst försiktig andra anblick vara tomatfnuppar som ramlat ur papperskorgen, alltså de små gröna stjälkarna som sitter överst på de röda grönisarna. Vad heter de egentligen?
Men förvirrande likt en hiskelig spindelattack från Mars. Det är som jag misstänkt, grönsaker är farliga! Ett paket Ben & Jerry skulle jag aldrig kunna ta för en insekt! Snoret har uppenbarligen satt sig på hjärnan. Måtte jag bli frisk snart.

2 kommentarer:

Tove sa...

Jag skriver under på norra Europas värsta förkylning, vad är det här för elände??! Det började i fredags och sen dess har jag bara blivit sämre trots otaliga timmar i soffan. Men det har snorats och hostats bra länge på jobbet nu så det kan ha varit vem som helst som smittat mig. Hoppas du mår bättre nu! Stor kram!

Monkan sa...

Ihhh spindlar! "Jag stelnar av fasa!"

Skicka en kommentar