tisdag 22 november 2011

Det regnar köttbullar

För det mesta är det Pussegullan som tar mig upp ur de djupa groparna jag hamnar i.
Även denna gång ger hon lite syre åt mina andefattiga lungor, ger mina vener en slatt med blod och ger mig lugn i stormen.
Gullan äter 8 köttbullar på dagis. ÅTTA köttbullar.
Jag tror inte mina öron utan måste fråga både två och tre gånger på dagis om de verkligen räknat rätt. Fröken börjar närma sig kompisen F som en gång smällde i sig 10 prinskorvar och hamnade i paltkoma flera dagar.
Herrejösses, kan ungen ens äta så mycket som åtta köttbullar?!
Jag kan ju inte låta bli att glädjas mitt i min baksmälla, förundras och glädjas.
Så sitter kvar på botten av min grop, skakar fortfarande av abstinens efter lugnet men jag ser nu himlen högt däruppe. Från himlen regnar det köttbullar rakt ner i gropen. Åtta stycken i en vacker rad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar