onsdag 27 februari 2013

Välkommen du lilla ängel

En liten släkting har fötts. En pytteliten fin flicka, alldeles ny till världen. Man kan redan ana hennes spröda vingar. Hon kommer påverka mångas liv. Hon är en speciell person med det lilla extra.
Föräldrar som befinner sig i en ny situation. Ta hand om er unika ängel. Ta hand om er själva.
Hon kommer sprida glädje omkring sig, låta ögonen tindra och munnen le. Hennes skratt kommer värma era själar när det känns kallt. Hennes kärlek kommer lysa upp när det är mörkt.
Att få ett funkisbarn. Innebär mycket.
Man får sy sitt liv i ett annorlunda mönster men med gyllene tråd, likväl kommer det bli vackert.
Drömmar får lyfta och sväva sakta mot himlen, trots allt.
Mitt i orkanens öga finns alltid en stillhet, en ro.
Hon kommer lära er om livet, om att finnas till här och nu.
Ni kommer upptäcka alla hennes styrkor och svagheter och hon kommer lära er om fördomar.
Det var en gång för länge sen innan jag hade Pussegullan i mitt liv, då jag också bar på fördomar.
Det är genom mötet med henne som jag blivit av med dem alla.

Grattis till den allra finaste skatten man kan få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar