tisdag 31 januari 2012

Inte välkommen!

Från P4 Extras hemsida i dag:

Dottern med downs syndrom fick inte leka i IKEAS lekland - i dag inleds rättegången

Jag har många gånger gått förbi leklandet på ett IKEA nära mig och funderat på om Pussegullan skulle vara välkommen där. Hon gillar leksaker, älskar andra barn och kan gärna passas en stund av okända lektanter. Men är inte barn med DS välkomna så har barn med utvecklingsstörning säkert svårt att få komma in va?
Usch, vad lågt. Jag morrar och visar tänderna, försöker skaka av mig den stora irritationen som bubblar. Jädrar vad dåligt, IKEA! Ni borde sannerligen kunna bättre än så. Jag vill genast lämna tillbaka alla mina påsklämmor och värmeljus i protest.
Håller tummarna för den starka mamman, att de får upprättelse i domstolen.
Kämpa järnet, vi som inte är välkomna håller på dig.
Tillgänglighet för alla 2012. Pha!! Bah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar