söndag 8 januari 2012

Q80

Vi ligger på en ren infektionsavdelning där man är rätt isolerad och ensam i en bubbla av massor med tid. Man hinner se sig omkring härinne kan jag lova. Allt är kliniskt rent, man får inte röra någonting och inte heller gå ut. Det mesta badas i sprit i luftslussen på väg in och ut. Handsprit finns överallt och hela tiden. Gillar en skylt som sitter i vårt rum: "Välkommen, hos oss är du i rena händer, här är det både ringfritt och klockrent." Gillar såna där ordvitsar. Gillar att vara på en klockren avdelning. Och personalen är fantastisk. Lugnt och tryggt tittar de till Gullan och mig natten igenom, alla mörka timmar vakar de över oss. Fröken är idag lite bättre efter mega-dropp så vi hoppas på en vändning tillbaka till livet. Kraften och orken sjunger på sista versen hos Gullanmamman men jag är lite stolt över min insats faktiskt. Första gången jag sover på sjukhus ensam med min lilla tjej. Jag grejar det. Jag grejar det fin-fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar