söndag 29 januari 2012

På hal is

Den här söndagen var precis som man vill att det ska vara på vintern. Lagom kallt, ingen vind, nypudrad lätt snö och sol i massor. Pussegullan fick åka hundsläde efter Rambo och tröttnade inte en endaste gång på detta, i över två timmar njöt vi av ljus och frisk luft med Gullanmormor och moster. När vi kommer in somnar fröken med skära kinder och hon ser så där riktigt frisk ut. Jag känner mig som en duktig mamma som varit ute med Gullan och gett henne massor med dagsljus, det livade upp med hund och sällskap för oftast går jag ensam med vagnen. Nu behövde jag inte ens släpa eller dra något eftersom Rambo gjorde det jobbet. Ute på den lilla sjön är det fullt med folk, det grillas korv och åks skidor. Känns nästan som man varit en vecka i Sälen.
Gullan drar vanten i snön och stoppar lyckligt hela alltet i munnen. Man ska inte äta snö som är gul säger jag till henne. Hon svarar med viftande armar och ett skratt. Ljusdusch är bra så här års och jag känner mig nästan lite tillfreds med allt i stunden. Det gäller att njuta då!

1 kommentar:

Jeanette sa...

Vilken härlig bild! Det lyser livskvalitet om den! Vilken tur Gullan har som har en sån underbar släkt och familj som drar med henne på så fantastiska äventyr.
/Jeanette

Skicka en kommentar