lördag 21 april 2012

Frukosthäng med båt

Gullan kände för att vakna väldigt tidigt i dag så i arla morgonstund sitter vi två vid köksbordet med varsin del av Svenskan. Gullan vill absolut ha Kulturen och när hon väl får den river hon sönder den i små bitar. På radion som sällskap så här tidigt har vi Ring så spelar vi med en pigg och gapig Robert Aschberg som gästprogramledare. Han kör över någon tjomme från Kiruna och sen kommer "Båtlåt" med en annan Robert, nämligen Broberg. I ögonvrån ser jag hur Gullan lyssnar och utan att jag sagt något så gör hon ett tecken för båt! Wow! Jag sätter nästan mitt te i fel hals. Hon satt alltså och lyssnade på musiken, uppfattade båt och tecknar det. Jag stirrar på henne medan hon leendes lyssnar vidare och klappar händerna. Vilken fantastiskt start på dagen! Jag glömmer för en stund att jag inte sovit en enda minut i natt och glädjer mig. Nu ska vi sätta oss i bilen för att åka ut i skärgården och åka riktig båt.

2 kommentarer:

Magne sa...

Åh vad roligt! Måste varit helt otroligt att se! Så kul att höra att allt ditt slit med att lära Gullan kommunicera ger resultat. Stor kram på er båda!

Tove sa...

Helt fantastiskt att läsa! Duktiga Gullan! Hon går från klarhet till klarhet och jag skryter med hennes framsteg! Massor av kramar!

Skicka en kommentar