tisdag 10 april 2012

Snipp snapp

Så var påsken slut. Inte klokt vad fyra hela lediga dagar går fort. Kvar sitter jag med ett sockersug större än hela Närke. För mycket påskgodis och för mycket mat. För mycket av allt. Dock inte sömn även om det blivit en del bonustimmar på kudden under helgen. Pussegullan gjorde en rejäl vurpa när vi gåtränade och slog i snoken så nu är hon på dagis känd som Hövding Blånäsa. Bad mother, ta ut mig och skjut mig på bakgården ty jag hann inte fånga upp henne. Och om man själv känner sig lite så där dagen efter på morgonen efter en ledighet så kan man lätt tanka upp energi hos Gullan. Hon tyckte nämligen att det var toppen med tisdagsmorgon och inte fanken kan man stå emot hennes höga glädjetjut, hennes klappande händer och busiga pussar. Det är bara att skratta med och inse att morgonhumöret kunde inte vara bättre.
Som en strålande sol i höstrusket är hela hon.
Nu sitter jag och knappar på jobbet och tuggar förstrött på häftapparaten, den smakar lite skumbanan faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar