måndag 13 augusti 2012

Poop!

En situation där man bara måste gapskratta. Pussegullan la efter maten en liten portion i blöjan och det verkade som det skulle komma mer så snabbt upp på toaletten med henne i ett fast grepp under armen. Av med blöjan och klafs, där kom ännu en liten lös hög på golvet. Som hon självklart trampar i. Jag får snabbt röja av badkaret där 10 par jeans hänger på tork för att skölja av spektaklet. När fröken har hoppat i karet kommer lilla portion nr tre för dagen! Alltså, känslan av att det är bajs överallt är stark. Jag börjar spola av henne och upptäcker att jag också trampat i kletet och får hoppa i badet. Plötsligt tappar jag duschmunstycket som bjuder upp till en yster dans med fullt ös i kranen och fullständigt dränker mig och hela badrummet. Rätt upp i linserna så jag blir totalt blind i flera minuter och får mascaran att rinna likt en vårflod nerför ansiktet. Pussegullan klappar händerna och piper som hon gör när det hela är extra kul. Jag vet inte riktigt var jag ska börja eller sluta så det får bli det där gapskrattet medan jag vrider ur alla mina kläder och börjar sanera. Mitt i kaoset skriker jag: det är baaaajsss ÖVERALLT (vilket får Gullan att skratta högt) och så kommer Gullanpappan hem och kliar sig i huvudet när han ser det översvämmade rummet och röran. En helt vanlig måndag hemma hos vår familj. Men det gör inget, Gullan har haft en bra dag och inget kan förstöra den här kvällen. Den får en guldkant som inte går att tvätta bort, ens med tusen liter vatten som sprutade över hela oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar