tisdag 7 juni 2011

Fyra bast

Det är en varm och strålande morgon i juni, Pussegullan fyller fyra år. Hon blir väckt med ballonger och girlanger. Finklänningen åker på och det blir firande på dagis med kompisarna. Även om hon inte förstår meningen med födelsedagar eller antal år diggar hon tårta, paket och ballonger stenhårt. Det ska banne mig sjungas ja må hon leva till solen går ner. För min lilla tjej som känns så stor. Är det verkligen fyra hela år sen hon kom in i mitt liv med buller och brak? Vände allt på ända och lärde mig att uppskatta de små tingen i livet. Grattis lilla hjärtat, du är det bästa jag har.

2 kommentarer:

bissemagnus sa...

Grattis lilla Lovan! Tänk att du redan är 4 år! Jag längtar tills vi träffas i sommar.
Mamma ger dig en massa kramar som jag har skickat över till dig på din födelsedag!!
Kramis Bisse

Tove sa...

Grattis igen till stora tjejen och tack för härliga bilder! Kram!

Skicka en kommentar