torsdag 9 juni 2011

Muckarduva?!

Tycker mig ana en ny sida hos Pussegullan. En ny blick i ögonen. Som säger mycket. Den utmanar, testar gränserna. Finurlig. Och muckig!
Har funderat på vad det är och kan inte annat än summera det hela med att Gullan muckar med mig. Medvetet vevar hon till med armen och väntar på min reaktion som kommer. Jag säger "nej du, så gör vi INTE". Hon avvaktar och tittar på mig. För att sen självklart veva till igen. Så upprepas proceduren. Otroligt medvetet. Otroligt irriterande. Och otroligt spännande.
Min dotter muckar med mig. Kom det med 4-årsdagen?
Får se vad som händer i fortsättningen. Det är inte OK att veva till folk och man får absolut känslan av att fröken vet det. Men måste ändå testa för att se vad som händer! Fascinerand sitter jag och tittar när armen kommer farande igen, med blåmärken i ansiktet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar