tisdag 28 juni 2011

Vansinnig

Jag blir galen, totalt och komplett skvatt galen!
Kan ungen sluta vifta i mitt ansikte?
Kan hon lyssna när jag säger att så gör vi inte?
Det viftas och bonkas och utmanas gång på gång och tålmodig som en gammal nunna tillrättavisar jag lugnt och metodiskt. Bara för att omedelbart och utan förvarning få en ny vinge rakt i fejset.
Jag blir vansinnig!!!
Hur får man henne att sluta och hur får man henne att förstå att det är trevligare att klappa fint? Är det någon mening med att tjata eller ska man bara ta på sig den vadderade hjälmen och fortsätta äta sin ostmacka?
Och varför känns det som hon förstår men fortsätter för att testa?
Eller så inbillar jag mig bara att hon fattar grejen och får leva med att både lins och mascara konstant hänger någonstans i trakterna av hakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar