onsdag 30 maj 2012

Beach 2012

En person nära mig har bestämt sig, nu får det minsann vara slut på moffandet i detta hus. Ut med sena ostmackor på kvällen och in med mager tonfisksallad och ett helt tjog ägg. Häromkvällen var person X och handlade mat och diverse på en större livsmedelsbutik nära hemmet. När X kom hem var han lite smått upprörd över att det var ganska urplockat på hyllorna och ohyggligt mycket folk som drog sina vagnar som besatta i gångarna. Svettig och röd konstaterar han dock mycket belåtet med ett högt triumferande rop:
"Men du, jag fick det viktigaste, glassen med Oreo-kakorna i!!!"
Skönt att det går att göra en paus från tonfisken ibland.

Glass i stora lass efter gympapass på dass (det senaste mest för rimmet)

1 kommentar:

bissemagnus sa...

Så sitter jag här med min tonfisksallad som jag köpte på lunchen trots att kroppen skrek Mc D, Max, Pastavagn... okej en Shellkorv då... Men nix, en sallad blev det. När man tänker efter är jag glad att där ligger en fläta i köket till em kaffet :)

Skicka en kommentar