tisdag 15 maj 2012

John Blund piller?

Man kan nog säga att i dag har jag mått som jag trodde att jag skulle göra och besöket på neuro var väl ungefär som väntat. Möjligen lite bättre om man nu ska vara positiv, och det ska man ju!
Det blev mycket prat om Gullan, vad hon kan och inte kan. Vad som hänt sen sist och Doktor S blev glad när hon fick höra om de små blygsamma framsteg som Pussegullan ändå gjort. Plötsligt sken solen en smula i undersökningsrummet. Nedslag på vikten, inte helt oväntat. Varför går inte ungen upp i vikt egentligen? I går åt hon ändå 7 köttbullar! Men så var det ju det som låg överst på listan: sömnen. Och efter mycket förklarande och berättade och beskrivande så fick vi dem. Theralenpiller på burk. Nu återstår att se hur (om?) de fungerar på Gullan, olika barn är olika mottagliga. Snart är det dags för första dosen och sen är det sängen. Boy oh boy, är jag nyfiken på om vi vaknar i morgon efter 8 timmars sömn utan avbrott?! Tänk om vi kan slippa säng-Taikons där vi alla rusar omkring och sover (nåja, ligger) överallt? Tänk om man kunde få slippa alla de där vakna timmarna och gruset i ögonen. Tänk om. Håll gärna en tumme, det kommer jag att göra. Måtte det fungera, måtte det fungera, det bara MÅSTE fungera.
Efterlängtad Törnrosaburk

2 kommentarer:

Magne sa...

Håller bådaa tummarna stenhårt för att ni äntligen ska få den sömn ni så väl förtjänar!

Jeanette sa...

Åh, vad jag håller tummarna för att det kommer att fungera! Sömnen är så viktig för att man ska orka med. Och vem vet, kanske Gullans viktökning kommer om hon får sova ordentligt på nätterna?
Kram Jeanette

Skicka en kommentar